Uus Meremaa külastus aastal 2017

Uus-Meremaa veinireis algas novembris 2017 ja reisil viibisime 16 päeva. Veinigiidiks oli veiniekspert ja sommeljee Urvo Ugandi.

Lõunasaarel tutvusime Marlborough ja Nelsoni veinipiirkondadega. Külastasime Saint Clair Family Estates, Brancott Estate, Mud House Winery/Vineyards ja Clody Bay veinikeldreid ja veiniaedu ning degusteerisime koos veinimeistritega veine.

Lõunasaare linnadest jõudsime Blenheimi, Nelsonisse, Haveloci, Pictonisse, Westporti ja Greimouthi.

Põhjasaarega tutvumine algas pealinnast Wellingtonist.

Teekonnal Auclandi, läbides Wairarapa, Hawkes Bay, Gisborne ja Auclandi veinipiirkondi, külastasime Palliser Estate, Ata Rangi Vineyard/Winery, Craggy Range Vineyards, Sileni Estates, Wrights Vineyard/Winery, Kumer River Estate ja Babich Winesi veinimaju.

Ööbisime Napieris, Gisbornes ja Rotoruas.

Mädamunahaisuses Rotoruas, maooride keskuses, osalesime maoori laulude ja tantsude saatel pidulikul õhtusöögil. Wai-o-Tapu termaalalal nägime maailmakuulsaid shampanjabasseine, kuumaveegeisreid, mullitavat muda, auravat maapinda ja hiiglaslikke vulkaanikraatreid. Reis lõppes Uus-Meremaa suurimas linnas Aucklandis, ajal, mil seal algas suvi. Kogu linn oli jõuluehtes. Põnev, elav ja kultuurne linn kahe sadama vahel.

Uus-Meremaa reisile mõeldes meenub muidugi loodus, lõunasöögid veiniaedades, austrid, Uus – Meremaa sümbollinnu kiivi nägemine looduses  ja loomulikult lambad. Ei kujutaks seda maad ette ilma valgete täppideta mäenõlvakutel, neid oli igal pool, kus linn lõppes. Julgemad meist mäletavad oma hüpet Auklandi teletornist või  benji-hüpet sillalt jõe kohal.