Veinireis Argentinasse ja Uruguaysse 2023

Veinireis Argentinasse ja Uruguaysse 2023

Veinigiidiks ja reisijuhiks sommeljee Kadri Kroon. Argentina lummas oma maagiliste lumiste Andide tippudega ja suurte viinamarjaväljadega. Pindalalt maailma kaheksas riik ja suurim hispaaniakeelne ala kogu maailmas. Pariisi järel on 19 miljoni elanikuga Buenos Aires veinitarbimiselt maailma linnadest teisel kohal. Argentina veinitoodangust 95% moodustab punane vein, põhiliselt Malbec.

Peale Lufthansa poolt põhjustatud vintsutusi maandusime 2 päeva plaanitust hiljem Buenos Aireses, ära jäid plaanitud kaks linnaga tutvumise päeva.

Alustuseks linnaekskursioon: Plaza Mayo väljak, Casa Rosada, mis on tuntud kui Eva Peroni maja,  SanTelmo linnaosa, Teatro Coloni, La Recoleto surnuaed,värvikas La Boca linnaosa ja legendaarne La Bombonera jalgpallistaadion. Järgnesid paaritunnine siselend Saltasse ja neli tundi bussisõitu Cafayete linna. Hullumeelse tempoga reisi algus.

Teisel päeval sõitsime läbi Quebrada de las Fechase ja Quebrada de las Conchase kanjonite, nägime maagilisi kõrbe- ja mäevaateid, lummavat kaktuseorgu. Metsikult ringikappavad laamad ja guanacod  jooksid meie bussiga võidu. Väikeses bussis käänakuid mööda tundide viisi raputamisest läks nii mõnelgi närv mustaks, samas oli neid, kelle meelest oli see reisi põnevaim osa.

Ajaloolisne El Esteco veinimõis.

Colome veinimõisasse jõudmiseks pidime ette võtma kolmetunnise kannatusteraja Calchaqui orus. Käisime Ameerika kunstniku James Turrelli moodsale valguskunstile pühendatud muuseumis. Õhtuks jõudsime Cachi linna.

Reisi järgmised päevad:

Salta piirkonna kõige meeldejäävam külastus oli Isasmendi  veinimaja, kus meid võõrustas kogu pere, pakkudes asadosid, empanadasid, erinevaid grillitud lihasid, kõrvale Malbeci ja Merlo`t. Lend veinipealinna Mendozasse.

Kvaliteetveinimaja Altos las Hormigas. Ajaloolises Lagarde veinimõisas veetsime kogu päeva, korjasime aiasaadusi, peakoka juhendamisel valmistasime empanada – pirukaid ja tomati – carpacciosid. Mitmekäiguline lõuna Eesti Vabariigi aastapäeval lõppes Eesti lipuga pildistamise ja ühislauluga.

Bodega Atamisque ja Masi Tupungato veinimajad. Ööbisime luksuslikus Posada Salenteini veinimõisamajutuses. Õhtul Grete, Märdi ja Veljo suur sünnipäevapidu.

Salenteini veinimaja ja La Tupina veinimõisarestoran. Õhtu veetsime San Martini pargis viinamarjade õnnistamise tseremoonial, mis on Argentina suurima veinifestivali avaüritus.

Archaval Ferreri veinimõis, mida peetakse Malbeci tootmise lipulaevaks. Bodegas Nortoni veinimajas anti meile võimalus ise veini teha just sellise protsentuaalse koostisega nagu keegi soovis. Vein pudeldati ja etiketid joonistasime ise. Õhtusöök gurmeerestoranis Azafran.

Lend Uruguaysse, Montevideosse.

Uruguay nr.1 Bodega Garzoni veinimaja. Lõuna Garzoni veinimaja restoranis, kus peakokaks ilmakuulus elaval tulel söögitegemise innoveerija Francis Mallmann. Õhtu Punta del Estes.

Vabal päeval olii võimalus nautida imeilusat randa, jalutada linnas, tutvuda Las Grutase koobastega, käia kalaturul, tutvuda kunstiga Casapueblos, sõita paadiga Isla de Lobose saarele, kus asub maailma üks suurimaid merilõvide kolooniaid. Teekonnal läbi Uruguay külastasime Bodega Bouza veinimaja. Kiirlaevaga Buenos Airesesse.

Reisi viimasel õhtul nautisime Gala Tangos efektset tangoshowd.